stichting transformatie logo

Heling

Waarom we doen wat we doen en helen wat we helen.

Het doel van onze methode is om mensen terug te brengen naar een staat van ontvankelijkheid, (zelfacceptatie, zelfliefde) en vrijheid.

Ieder mens, of hij het zich bewust is of niet, heeft last van angsten. Om onszelf te beschermen bouwen wij allen een muur, we dragen een masker, of we voeren zeg maar een toneelstukje op,wat ons helpt om onszelf te wapenen tegen dat wat pijn doet of angst geeft. Als we bang zijn om veroordeeld te worden bijvoorbeeld, doen we nét of we niet te kwetsen zijn, of nét alsof het oordeel ons niet raakt, of dat we het niet horen, of we gaan terug oordelen en gebruiken een aanval als onze verdediging.

In feite zijn we bezig om onszelf te beschermen tegen situaties in het nu die ons doen herinneren aan situaties uit het verleden. Dit verleden kan bewust in het geheugen aanwezig zijn, maar is dat veelal niet. Ieder mens draagt de collectieve herinneringen van alle voorgaande levens, het hoofd kent deze veelal niet en weet dan ook vaak niet wat de herkomst is van een angst of pijn.

Binnen onze helingsmethode maken we contact op zielsniveau, met je hogere zelf en op fysiek niveau door handoplegging, met datgene wat in jezelf niet in balans is. Hiermee bedoelen we je onverwerkte angsten en je onverwerkte pijnen. Daarnaast maken we verbinding met het vreugdevolle en liefdevolle deel in jezelf en ontdoen deze van blokkades.

In tegenstelling tot waar het hoofd je voor wenst te beschermen, hoef je daarvoor de herinneringen niet opnieuw te beleven, veelal gebeurt dit zo snel dat het hoofd niet eens door heeft wat er is gebeurd.. Als er voor de verwerking wél iets gevoeld of gezien dient te worden, dan zal je daar iets van mee maken, meestal is dit binnen een minuut weer voorbij, bij uitzondering duurt het soms wat langer.

We maken tijdens een heling verbinding op zielsniveau, ons licht verbind zich met jouw licht, we steunen jou in de stappen die je zelf wenst te nemen en jouw ziel bepaald wat deze stappen zijn.

We gaan op zoek naar de grote leegte in jezelf, voor ons de bron van alle angst en muren die mensen kennen. De grote leegte, zoals wij het noemen is de pijn van het afgescheiden zijn van de bron/God en is het ultieme eenzame gevoel wat in ons allen aanwezig is. Het eerste wat een pasgeboren kind mist op het moment dat het geboren is (of al in de baarmoeder), is de onvoorwaardelijkheid in liefde, hier al wordt de pijn van afwijzing geraakt en ontstaat de basis van de latere muur.

Ons hele leven zijn we bezig met het vermijden van het gevoel van eenzaamheid, omdat zij ons er aan herinnert dat we diep van binnen eigenlijk vreselijk alleen zijn.. Ieder mens is bang om afgewezen te worden en gedraagt zich daarom op een bepaalde manier, afhankelijk van de situatie. Dit kan zijn dat men zich of onverschillig, of als een slachtoffer, of stil of altijd vrolijk, meegaand, als grapjas, of hard en meedogenloos, arrogant, cynisch of sarcastisch gedraagt om dit gevoel van eenzaamheid maar te vermijden.

Samen met jou gaan we daarom op zoek naar alle muren, onverwerkte angsten en pijn, die te maken hebben met jouw leegte en zullen we deze zo veel mogelijk samen met jou transformeren. Net zolang tot er stilte en vrede mag ontstaan in dat wat we niet wensen te ervaren en voelen.

Ons middel en tevens onze kracht is onze onvoorwaardelijke liefde en het licht van onze ziel, die in eenheid met elkaar jouw leegte aanraakt, jou jezelf laat (her)ontdekken, je vrede laat sluiten met alles wat er in je is en in een zee van licht en energie, heelt.